Odštampajte ovu stranicu
Datum kreiranja: 28.01.2014.

Savka Blagojević

Dodatne informacije

  • Lični podaci

  • Datum rođenja: 6.11.1953
  • Mesto rođenja: Dimitrovgrad
  • Obrazovanje

  • Fakultet: Filozofski fakultet, Niš
  • Odsek / Grupa / Smer: Anglistika
  • Godina diplomiranja: 1976 (BA) 1989 (MA) 2001 (PhD)
  • Spisak publikacija

  • Monografije i poglavlja u monografijama:

    1)    Метадискурс у академском дискурсу. Филозофски факултет у Нишу. 2008.

    2)   O engleskom i srpskom akademskom  diskursu.  Biblioteka  Studije – Filozofski fakultet,  Niš. 2012.

    3)   Strani jezik na tercijarnom stepenu obrazovanja – teme iz nastave i  učenja  (kaoutor. Danijela Kulić) Filozofski fakultet,  Niš. 2013.

  • Knjige i udžbenici:

    1)  Еnglish for Philosophy Students. A Course Reader. Филозофски факултет, Ниш. 2008. 

  • Radovi u ostalim časopisima:

    1. 'Саксонски генитив у настави енглеског језика', Васпитање и образовање, 5-6, Подгорица 1995., 69-76.

    2. ‘Једна сугестија за побољшање наставе страног језика струке – увежбавање писања резимеа’, Васпитање и образовање, Подгорица 2004, 85-92.

    3. ‘Metadiscourse in academic prose: a contrastive study of academic articles written in English by English and Norwegian native speakers’, Studies about languages, (H 30), No.5. Kaunas University of Technology, Lithuania, 2004, 60-67.

    4. ‘Прилагођавање научног дискурса новинском: пример компарације жанрова', Примењена лингвистика (9), Београд – Нови Сад, (2008), str.  202 -209. ISSN 1451-7124. COBISS.SR-ID 110835980 , удк 81'33  

    5. ‘Expressing Attitudes in Academic Research Articles Written by English and Serbian Authors’, Facta Universitates, Series Linguistics and Literature, vol.7, No1, University of Nis, 2009., 63-73., ISSN 0354 – 4702,udk 811.111:811.163.41 : 001.891

    6.‘Употреба експлицитних језичких средстава у циљу постизања персуазивности у академском дискурсу‘, Радови Филозофског факултета у Источном Сарајеву, књига 12, бр1, Филолошке науке, Источно Сарајево, 2010, 151-164, ISSN 1512 -5859  

     7.  “How to help Serbian academic researchers become qualified academic writers for international readership“, International Journal for Quality Research, Vol 5, no 1, UDK – 811.111’373.46/37 (497.11) 2011.  ISSN 1800 – 6450

    8. „The manifestation of authorial presence in academic writing as a sign of cultural Identity”, Cambridge Scholar Publication, 'Identity Issues: Literary and Linguistic Landscapes', Cambridge 2010. 251-265.

    9. 'Настава енглеског језика у функцији оспособљавања српских стручњака за успешно укључивање у међународну заједницу струке и науке', Теме 3/2011, - часопис за друштвене науке, уредник Проф. др Весна Милтојевић,  Универзитет у Нишу.UDK378.147::811.111' 27 (497.11). ISSN 0353-7919. стр.838-846.

    10.  Blagojević, S. i M: Matić (2011) „Nastava čitanja na početnom nivou učenja engleskog jezika u nižim razredima osnovne škole”.  Naleđe. Kragujevac.vol. 8, br. 20, str. 143-154

    11.  Mи' као 'ми' или ‘ми’као ‘ја’- прво лице множине као експонент ауторовог присуства у академском писаном дискурсу“. Зборник матице српске за филологију и лингвистику, LIV/2 Нови Сад, уредник  Проф. др Јасмина Грковић-Меиџор. ISSN -0352-5724, UDK 80/81(82), UDC 81'42. (2011) стр. 207-218.

     

    12.  Some Concepts Differently Treated in the Multicultural Discourse Community (with the special reference to English and Serbian academic writing) Teme vol. 36. No. 4.    urednik  prof. dr Vesna  Miltojević, Univerzitet u Nišu, (2012). str. 1931-1943. ISSN 0353-7919,

    13.  Blagojević, S. i B. Mišić Ilić (2012).  Interrogatives in English and Serbian Academic Discourse – A Contrastive Pragmatic Approach. Brno Studies in English, Vol 38:2. 17–35. ISSN: 0524-6881  (Online)

    14.  „English and Serbian Academic Discourses Analyzed in the Light of ‘Explicit   Reflexivity’ Parameters.”  Discourse and Interaction, Masaryk University,  Faculty of Education, vol.  5 , issue  1. Brno. ISSN  1802-9930. (2012) 5-19.

    15.  How to help a reader through an academic article? Signalling devices in research articles written by English and Serbian academics”. Facta Universitates, Series Linguistics and Literature, vol.10, No2, University of Nis. (2012), ISSN 0354-4702. str. 79-87.

    16.  Blagojević, S. i T. Ralević: „Kriza štampe, ali ne i karikature: primer analize političke  karikature u dnevoj štampi“. Medijski dijalozi, br.15. Istraživački medijski centar. Podgorica, Crna Gora. str.347-369. ISSN 1800-7074. 

    17.  Blagojević, S. (2013). Original Texts as Authentic ESP Teaching Material – The Case of  Philosophy, In: Nadezda Silaški (ed.)  ESP today – Journal of English for Specific Purposes at Tertiary Level ,   Vol.1, Issue 1. pg.  113-126. ISSN (online) 2334-9050.

    6) Blagojević, S. (2014) Diskursna refleksivnost u akademskim tekstovima – kontrastivni pristup. Zbornik u čast Veri Vasić: Leksika Gramatika Diskurs, Urednici: Milivoj Alanović, Jasmina Dražić, Gordana Štasni i Gordana Štrbac, Filozofski fakultet, Novi Sad. str.439-456. ISNB 978-86-60-65(-278-4, UDK 811.163.41:811.111. M44 7) Blagojević, S. (2014) „Konferencijski sažeci autora sa anglofonog i srpskog govornog područja – kontrastivna analiza” Zbornik Engleski jezik i i anglofone književnosti u teoriji i praksi. Zbornik u čast Draginje Pervaz, Filozofski fakultet Novi Sad. str. 65-80. ISBN 978-86-6065-276-0, UDK: 81-115 M14 .
  • Radovi na naučnim skupovima međunarodnog značaja:

    1. 'Learning Strategies in the ESP Learning Process at the University Level', Proceedings of the 10th International Symposium on Theoretical & Applied Linguistics, Thessaloniki, 1996, Aristotle University of Thessaloniki, 1997., 59-70.

    2. 'Can GPE Learning Strategies be Successfully Used in the ESP learning Process?' GERAS  Universite Victor-Segalen Bordoaux 2, 1997, No 15-18, pp. 271-283

    3. 'The Interpersonal Function of Metatextual Elements in Scientific Research Writing', Proceedings of the 12th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, Thessaloniki, 1998., 212-224

    4. 'Cultural background as a Factor Affecting Scientific Writing', Congress Proceedings of The First International Congress MALA '98, Филозофски факултет , Скопје, 2000., 301-309.

    5. ‘What should a Non-native Speaker of English be Aware of when Writing in English for Academic Purposes?’ Proceedings of the 14th Conference on British and American Studies, Timisoara, Romania, 2005, 176 – 185.

    6. ‘Academic writing for international readership’, Proceedings of the Conference ‘The language policy of the EU and European University’, Veliko Turnovo, 2005, 176 – 185.

    7. ‘Cross-cultural Differences in Academic Writing’, Зборник радова  са MeЂународне конференције 'Сусрети култура',  – Нови Сад, 2004,  91- 99.

    8. Мишић Илић, Б. и С. Благојевић: 'Заводљиви језик изборних кампања', Зборник радова са међународне конференције Језик, култура и политика, Филозофски факултет, Ниш, 2007, 53 – 66.

    9.  Mišić Ilić, B. i S. Blagojević: ‘The self-image: Canada in its words for the world’,         Zbornik radova sa  konferencije Images of Canada:  Interiors and Exteriors, Faculty of Philosophy Nis and Yugoslav Association for Canadian Studies, Belgrade,  2007, 21 -28.

    10. The use of metadiscourse in research articles written by English and Serbian academics’, Language for Specific Purposes’ - Conference Proceedings,  Институт за стране језике, Подгорица, 2007, 17-23.

    11.  Благојевић, С. и Д. Кулић: ‘Евалуација комуникативне компетенције путем организовања драмских активности на часовима страног језика’, Зборник радова са међународне конференције методичара Евалуација у настави језика и књижевности, Филозофски факултет, Никшић,  Универзитет Црне Горе, 2008, 167 – 177.

    12. ‘Mултидисциплинарна компетенција наставника страног језика', Зборник радова са међународне конференције Мултидисциплинарност у настави језика и књижевности, Филозофски факултет, Никшић, Универзитет Црне Горе, 2008, 143-151.

    13. „Da li se u akademskom pisanju za međunarodnu diskursnu zajednicu (i dalje) mogu identifikovati elementi akademskih obrazaca sopstvene kulture?” Zbornik radova sa  Međunarodne  konferencije   “Susrеt  kultura, Novi Sad, 2010, ISBN 978-86-6065-040-7. [M 53]

    14.  „Lingvistički preokret u analizi akademskog diskursa: nova tumačenja“,  Zbornik radova sa međunarodne  konferencije  Jezik, kultura, promene, Filozofski fakultet u Nišu, Niš, 2010d, (ISBN 978-86-7379-206-4) (COBISS.SR-ID 180452108)

    15.  (sa Sandrom Stefanović): 2011- ‘Елементи енфатичности у приказима европске уније у српским медијима у светлу критичке анализе дискурса’ Књижевни (стандардни) језик и језик књижевности, Зборник радова са V међународног нaучног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу (29-30.X 2010), Крагујевац, уредник Проф. Др Милош Ковачевић, 2011. УДК 1’42:316.774(497.11)32.019.5.стр. 245-258.

    16.  (sa Sandrom Stefanović):  (2012). „Савремени приступ у анализи  језика медија: пример мултимодалног приказа  Европске уније у српским медијима“. У Зборнику радова Наука и идентитет. Уредник Проф. др Милош Ковачевић, Филозофски Факултет. Источно Сарајево. стр. 171-181.  ISBN 978-99938-47-42-7, ISSN 18402402.

    17.  Савка Благојевић, Марија Стојковић  (2012): „Комуникативни приступ у настави енглеског језика за посебне  сврхе на универзитетском нивоу: теорија и пракса“. Зборник радова  Језик, култура и комуникација. Филозофски факултет. Ниш. Стр. 509-519.  ISBN: 9788673792415,  UDK 811.111'276.6:378 [M 14]

    18.  Blagojević, S. i M. Vukić (2012) „Tekstualni konektori za izražavanje logičkih odnosa u srpskom i engleskom akademskom diskursu. Zbornik radova sa VI međunarodnog naučnog skupa održanog na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu,  Strukturne  karakteristike srpskog jezika. Urednik prof. dr Miloš Kovačević.  str. 477–488. UDK 811.163.41’367: 811.111’367 81’42.

    19.  „Značaj strateške kompetencije kod učenja engleskog jezika za akademske potrebe studenata iz srpske govorne sredine“. Tematski zbornik radova Filologija i Univerzitet  sa konferencije Nauka i savremeni univerzitet,  urednik Prof. dr Bojana Dimitrijević, 2012.  str. 721–735 . ISBN 978-86-79-73-263-7.UDK 811.111’243: 378. M63

    20.  „Aутентични језички материјал у настави страног језика за потребе академске дисциплине:  пример употреба оригиналних текстова из области филозофије“. Зборник радова Филологија и универзитет, са конференције Наука и савремени универзитет, Филозофски факултет Ниш. 2013. Ур. Бојана Димитријевић, стр.509-523. ISBN 978-86-7379-299-6.

    21.  Blagojević, S. i I. Kostić: Vrednosti govornog engleskog jezika i pitanje njegove zastupljenosti u nastavi u srpskim školama“. Zbornik radova sa međunarodne konferencije Jezik, kultura i vrednosti. Jezička istraživanja.  Filozofski fakultet. Niš. 2013.  263–577.  ISBN 978-86-7379-278-1.

    22.  Blagojević, S. i B. Mišić Ilić. „Kontrastivno-pragmatička analiza autorovog ograđivanja u pisanom akademskom diskursu na engleskom i srpskom jeziku“.  Zbornik radova sa sa VI međunarodnog  simpozijuma  Susrеti  kultura. Knjiga 1. Filozofski fakultet. Novi Sad.  2013. ISBN 978–86–6065–184-8. str. 587-599.

    23.  Бранка Л. Миленковић, Савка Н. Благојевић „Тематска кохезија у есејима студената на српском и енглеском језику”  Зборник са међународне конференције Српски језик, књижевност, уметност 2012, Књига 1:  Традиција и иновације у савременом српском језику, Филолошко-Уметнички факултет Крагујевац, 2013. стр.287-296.  УДК: 811.163.41'42:811.111'42   81'33,  ISBN: 978-86-85991-52-3

  •  
  •  

     

    Благојевић, Савка (2014). „Sоme Marginalized Issues in Writing for Specific Purposes: The author’s voice and guidance through the text.“ Зборник радова са међународне конференције Језик, књижевност, маргинализација. Филозофски факултет, Ниш. стр. 523–533. ISNB 978-86-7379-323-8, UDK 81’42:001.81 (497.11). М14 2) Благојевић, Савка (2014): „The Author’s Self-Evaluation in Academic Articles: A Contrastive Approach“, Poglavlje u knjizi: Going against the grain: Essays on Literary and Language Studies. Petar Penda, Željka Babić, Tatjana Bijelić (eds.).Univerzitet u Banjoj Luci Filološki fakultet: Banja Luka, str. 156-165. ISBN 978-99955-58-24-6. M14 3) Blagojević S. i Jovanović, V. Ž. (2014) „Akademsko pisanje za međunaronu zajednicu –lokalno nasuprot globalnom“, konferencija Nauka i globalizacija, Zbornik radova, str. 34 - 43, Pale: Filozofski fakultet, Bosna i Hercegovina. ISBN: 978-99938-47-58-8. DOI 10.7251/NSFF1408033B, M14 4) Јањић, M. и С. Благојевић (2014): „Од двосмислености до прагматичке плаузабилности – на примеру импликатурне анализе новинских наслова“. Зборник радова са VIII међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу (25-26 X 2013) у Крагујевцу, Вишезначност у језику (књига I), стр. 369-381. ISBN 978-86-85991-64-6. UDK 811.163.41’42:070 81’37. M 14
  • Radovi na domaćim naučnim skupovima:

    1.      'Интегрални приступ у настави страног језика струке на универзитетскомн нивоу', Зборник радова: Страни језик струке, Београд, 1995., 22-26.

    2.      'O неким проблемима превођења енглеске инфлекционе генитивске фразе на српски језик, Зборник радова V Симпозијума о контрастивним језичким истраживањима,  Нови Сад, 1994., Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Нови Сад, 1996., 282 – 287.

    3.      'Експликација реторичких функција у научном дискурсу: нови акценти у настави језика струке на академском нивоу', Зборник радова са Интеркатедарске конференције англистичких катедара Југославије, Нови Сад, 1996, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, одсек Англистика, 1997., 41-45.

    4.      Контрастивна анализа неких елемената реторике у научноистраживачкој литератури на енглеском и српском језику, Зборник радова са VI Симпозијума „Контрастивна језичка истраживања“, Нови Сад, 1998., 301-311.

    5.      'Aкадемско писање на страном језику: културолошки аспекат', Зборник радова са конференције ЈДПЛ „Актуелни проблеми у настави и учењу страних језика“, Нови Сад , 2000., 75-81.

    6.      ‘Академски дискурс под лупом контрастивне реторике’, Јубиларни зборник поводом годишњице Института за стране језике у Подгорици, Подгорица, 2004, 97 - 109.

    7.      ‘Теоријске дилеме и питања при креирању уџбеника за енглески језик на Вишој школи за предаваче’, Зборник радова  ‘Наше стварање’, Виша школа за образовање васпитача, Алексинац, 2004, 57- 63.

    8.      ‘Познавање енглеског језика у функцији формирања профила модерног васпитача у предшколским установама’, Зборник радова  ‘Наше стварање’, Виша школа за образовање васпитача, Алексинац, 2005, 109 – 112.

    9.      ‘Академско писање на нефилилошким групама', Зборник радова са научног скупа Нови аспекти у настави језика, Филозофски факултет, К. Митровица, 2006, 211- 217.

    10.  ‘Нови наставни предмет на нашем Универзитету – писање за академске потребе', Зборник радова са конференције Савремене тенденције у настави језика и књижевности'Филолошки факултет, Београд, 2007, 567-575.

    11.  Контрастивна реторика као нова лингвистичка дисциплина’, Зборник радова са Интеркатедарске конференције англистичких катедара, Филозофски факултет, Ниш, 2007, 217-229.

    12.  ‘Ауторово ограђивање као реторичка стратегија у академском дискурсу: контрастивна анализа’, Зборник радова Филозофског факултета у К. Митровици, К. Митровица, 2008, 125-133, ISSN 0354-3293

    13.  ‘Евалуација комуникативне компетенције путем организовања драмских активности на часовима страног језика’, Тематски зборник Евалуација у настави језика и књижевности, ур. Ј. Вучо, Филозофски факултет Никшић,  Универзитет Црне Горе, 2008, 167 – 177. , (коауторски рад Благојевић, С. и Д. Кулић ) ISBN 978-86-7798-023-8, COBISS.CG-ID 12815120, udk za ceo zbornik 371.3:81(082) i 371.3:82(082) 

    14.  ‘Mултидисциплинарна компетенција наставника страног језика’, Тематски зборник Мултидисциплинарност у настави језика и књижевности, ур. Ј. Вучо, Универзитет Црне Горе, Филозофски факултет Никшић, 2008., 143-151., ISBN 978-86-7798-017-7, COBISS.CG-ID 12390160, udk za ceo zbornik 81’243:371.3(082)

    15.  ‘Ауторово ограђивање као реторичка стратегија у академском дискурсу: контрастивна анализа’, Зборник радова Филозофског факултета у К. Митровици, XXXVII/2007, К. Митровица, 2008b, 125-133, ISSN 0354-3293,COBISS.SR-ID 10455311 [M 51]

    16.  Novi akcenti u nastavi engleskog jezika za akademske potrebe na masterskim studijama“. U N. Silaški, & T. Đurović (ur.), Tematski zbornik: Aktuelne  teme engleskog jezika nauke i struke u Srbiji,. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta. 2013.  str. 247-258, ISBN 978-86-403-1323-0,  

    17. 'Дискурсна рефлексивност у академским текстовима: Контрастивни приступ Зборник радова у част проф. др Вере Васић. Лексика – Граматика – Дискурс. Филозофски факултет. Нови Сад. Ур. Миливој Аланвић, Јасмина Дражић, Гордана Штасни и Гордана Штрбац. 2013. стр. 437 -454. ISBN: 978-86-6065-193-0, UDK 81ʼ42 811.163.41:811.111.      

    5) Благојевић, С. (2014): „Компетентност у разумевању предавања из струке на енглеском језику и како је стећи“. Тематски зборник радова са конференције Наука и савремени универзитет: Језик, књижевност и култура, Филозофски факултет. Ниш. стр. 272–281. ISBN 978-86-7379-349-8, UDK 811.111’243’276’.6:378.331. М14
Poslednji put izmenjeno sreda, 06 maj 2015 16:41