Odštampajte ovu stranicu
Datum kreiranja: 24.01.2014.

Dragana Stanojević

Dodatne informacije

  • Lični podaci

  • Datum rođenja: 04.12.1966.
  • Mesto rođenja: Vranje
  • Obrazovanje

  • Fakultet: Filozofski fakultet
  • Odsek / Grupa / Smer: Pedagogija
  • Godina diplomiranja: 1993.
  • Spisak publikacija

  • Monografije i poglavlja u monografijama:

     

    Stanković, Z., Stanojević, D. (2019). Didaktičke inovacije u teoriji i nastavnoj praksi. Niš: Filozofski fakultet u Nišu. (216 str.) UDK: 371.314; 37.03; 371:004;
    371.694;   ISBN 978-86-7379-494-5;   COBISS.SR-ID 275004940.

     

    Станојевић, Д., Здравковић, Д. (2013). Школа и друштвене промене. Novo mesto: Pedagoška obzorja, 209 стр. ISBN 978-961-90335-5-5.   (Рецензенти: проф. др Marjan Blažič, проф. др Раденко Круљ, проф. др Љубиша Митровић)

    Ранчић, А., Ивковић, М., Нешић, Б., Ђорђевић, Б., Кундачина, М., Ђорђевић, В., Станојевић, Д. (2002).  Асистенти у настави – дидактичко усавршавање универзитетских сарадника.  Ниш: Студентски културни центар. ISBN 7757-091-8, COBISS.SR-ID 100492044.

  • Knjige i udžbenici:

     

    Станојевић, Д. (2018). Елементарна дидактика. Врање: Педагошки факултет. 

    - 249 страна; 24 cm - Библиографија: стр. 233-239. - Регистри.   

    ISBN  978-86-6301-027-7

    UDK  37.02(075.8);  371.3(075.8)

    а) Дидактика   б) Настава - Методика

    COBISS.SR-ID 271553804  

     

    Станојевић, Д. (2013). Дидактика кроз инструкције за учење. Београд: Школска књига. (338 стр.) ISBN 978-86-86371-40-9, COBISS.SR-ID 203981324  (Рецензенти: проф. др Младен Вилотијевић, проф. др Раденко Круљ)

     

    Станојевић, Д. (2009). Практикум из дидактике. Врање: Аурора. ( 180 стр.) ISBN 978-86-86067-22-7,  COBISS SR-ID 170504204  (Рецензенти: проф. др Младен Вилотијевић, проф. др Раденко Круљ)

  • Radovi u časopisima sa IMPACT faktorom:

    Stanojević, D. (2009): Samopercepcija učenika u kontekstu vršnjačkog kooperativnog učenja. Novo Mesto, Ljubljana: Didactica SlovenicaPedagoška obzorja, (2), 20-43.  ISSN 0353-1392.

    Индексирано у међународним базама:

    - Social Sciences Citation Index, Social Scisearch, Journal Citation Reports / Social Sciences Edition (Thomson Reuters services)

    - American Psychological Association (PsycINFO)
    - International  Bibliography of  Periodical Literature / Internationale Bibliographie geistes - und sozialwissenshaftlischer Zeitschiftenliteratur (IBZ)
    - Internationale Bibliographie der Rezensionen geistes - und sozialwissenshaftlischer Literatur (IBR)

    - Co-operative Online Bibliographic System and Services (COBISS)

     

    Stanojević, D. (2013). Cooperative learning as a motivation factor for students' school achievement. Novo Mesto, Ljubljana: Didactica SlovenicaPedagoška obzorja, 28, (3-4), 32-42.  ISSN 0353-1392.

    Индексирано у међународним базама:

    - Social Sciences Citation Index, Social Scisearch, Journal Citation Reports (Thomson Reuters services)

    - American Psychological Association (PsycINFO)
    - International  Bibliography of  Periodical Literature / Internationale Bibliographie geistes - und sozialwissenshaftlischer Zeitschiftenliteratur (IBZ)
    - Internationale Bibliographie der Rezensionen geistes - und sozialwissenshaftlischer Literatur (IBR)

    - Elsevier Bibliographic Databases (SCOPUS, Embase, Engineering Village, Reaxys)
    - Co-operative Online Bibliographic System and Services (COBISS)

  • Radovi u ostalim časopisima:

    Станојевић, Д. (1997). Актуелност идеја активне школе Адолфа Феријера из угла наше данашње школе, Зборник радова УФ, IV,  75-85.    ISSN 0354-5997

     

    Ђорђевић, Б., Ђорђевић, В., Станојевић, Д. (1999). Асистенти и примена савремене образовне технологије у универзитетској настави, Теме, XXIII (3-4), 247-274.    YU ISSN 0351-1685.

     

    Станојевић, Д. (2005). Рачунар у основној школи – између потребног и реалног, Зборник радова УФ, XI, 93-107.     ISSN 0354-5997;   COBISS.SR-ID 155301127;   ISBN 86-82695-20-0

     

    Станојевић, Д. (2005). Ефекти кооперативног учења у паровима у разредној настави, Иновације у настави, XVIII, (1), 71-81.  YU ISSN 0352-2334.

     

    Станојевић, Д. (2009). Дизајнирање кооперативног рада ученика у настави. Методичка пракса, IX, (1), 81-108.   YUISSN 0354-9801.

     

    Zdravković, D. i Stanojević, D. (2010). Nasilje, škola u prirodi i protivurečnost socijalizacije školske dece. Pale: Sociološki godišnjak, (5), 175-193. ISSN 1840-1538.

     

    Stanojević, D. (2010). Socijalna samoevaluacija učenika u svetlu nastavnih situacija saradničkog učenja. Godišnjak Učiteljskog fakulteta u Vranju, (1), 111-131. ISSN 1820-3396, COBISS.SR-ID 174488844. 

     

    Станојевић, Д. (2011). Савременом наставном културом до алтруистичке оријентације школе. Годишњак Учитељског факултета у Врању, (2), 61-74.      ISSN 1820-3396. COBISS.SR-ID 174488844. 

     

    Stanojević, D. (2012). Inovacioni potencijal kooperativnog rada učenika u školi. Godišnjak Učiteljskog fakulteta u Vranju, (3), 93-111. ISSN 1820-3396. COBISS.SR-ID 174488844.

     

    Stanojević, D., Janjić, M. i  Zdravković, D. (2012). Kompetencije studenata učiteljskih i pedagoških fakulteta Srbije. Metodička praksa, (1), Vol 13, (XII), 37-48. YU ISSN 0354-9801.   

     

    Станојевић, Д. (2012). Статус и улога организационих облика рада у настави. Metodička praksa, (4), Vol 13, (XII), 473-480. YU ISSN 0354-9801. 

     

    Станојевић, Д. (2013). Дидактичке вредности сарадничког рада у паровима из угла ученика, Годишњак Учитељског факултета у Врању, (4), 115-130.          ISSN 1820-3396, COBISS.SR-ID 174488844.

     

    Stanojević, D. (2013). Model integrativnog pristupa pripremanju za rad u kombinovanom odeljenju, Obrazovna tehnologija, XIII, 4, 393-406. YU ISSN 1450-9407.

     

    Stanojević, D., Cenić, D. (2013). Rad u parovima i postignuće učenika u razrednoj nastavi, Obrazovna tehnologija, XIII, 2, 169-178. YU ISSN 1450-9407.

     

    Станојевић, Д. (2013). Интегративни приступ планирању наставних садржаја за рад у комбинованом одељењу, Методичка пракса, Vol 13, XIII, 3, 441-454. YU ISSN 0354-9801.

     

    Станојевић,  Д. (2014). Модернизација образовања учитеља у контексту глобализацијских образовних токова. Годишњак за социологију, IX/10-11 (2013), 131–149.    ISSN  1451-9739       

     

    Blažič, M., Stanojević, D. (2014). Teachers' understanding of giftedness, Godišnjak Učiteljskog fakulteta u Vranju, (5), 87-100.  ISSN 1820-3396. COBISS.SR-ID 174488844.     

    Станојевић, Д. (2014). Педагошка пракса и искуства ментора у професионалној обуци будућих учитеља. Теме, XXXVIII (1), 299-316.    UDK 371.213.3:371.13        YU ISSN 0351-1685.     

     

    Станојевић,  Д. (2016). Наставне стратегије као контекст интеркултуралног васпитног концепта. Годишњак за социологију, (XII/16), 75-92.     ISSN 1451-9739       

     

    Stanojević, D. (2016). Cooperative learning as a desirable framework of educational and social inclusion. Прилози (Македонско научно друштво - Битола), XII (21/22), 50-65.   ISSN 0420-0950      

     

    Митић, Љ., Станојевић, Д. (2016). Потребе ученика у функцији образовања. Зборник радова Учитељског факултета у Ужицу, 19 (18), 45–56. Ужице: Учитељски факултет. ISSN 1450-6718;   COBISS.SR-ID 146220551      

    Станковић, З., Станојевић, Д. (2017). Дидактички приступи употребе ИКТ у наставном процесу. Годишњак за педагогију, 2 (1), 41-50.       ISSN 1821-4770;  COBISS.SR-ID 174017804   

      

    Đorđević, S., Stanojević, D., Stojanović, S., Đorđević, L. (2017). Articulation of children in preschool preparatory program. Facta universitatis, series Teaching, Learning and Teacher Education, Vol. 1, No1, pp. 23-32.  UDC 81’232-053.4; 371.3::372.461      DOI 10.22190/FUTLTE170424003D       ISSN 2560-4600 (print), ISSN 2560-4619 (Online), COBISS.SR-ID 241074956 

       

    Novković-Cvetković, B., Stanojević, D. (2017). Educational needs of teacher for introduction and application of innovative models in educational work to improve teaching. International journal of cognitive research in science, engineering and education (IJCRSEE), Vol. 5, No1, pp. 49-56.                UDK 37.062(497.4);   371.121(497.4)      doi: 10.5937/ijcrsee1701049N       ISSN 2334-847X (Printed),    ISSN 2334 -8496 (Online), COBISS.SR-ID 199383052.    

     

    Stanojević,  D., Stanković, Z., Maksimović, J. (2017). Electronic evaluation in teaching class: assessment value of educational software. Facta universitatis, series Teaching, Learning and Teacher Education, Vol. 1, No 2, 185-197.  UDC 37.02:004      DOI 10.22190/FUTLTE1702185S      ISSN 2560-4600 (print);    ISSN 2560-4619 (Online); COBISS.SR-ID 241074956   

       

    Stanojević, D., Cenić, D., Cenić, S. (2018). Application of computers in modernization of teaching science. International journal of cognitive research in science, engineering and education (IJCRSEE), 6, (2), 89-106.          UDK 371.3:004;  316.774:37      doi: 10.5937/ijcrsee1802089S      ISSN 2334-847X (Printed),     ISSN 2334-8496 (Online),  COBISS.SR-ID 199383052.    

     

    Ђорђевић, С., Станојевић, Д., Ђорђевић, Л. (2018). Attitudes towards inclusive education from the perspective of teachers and professional associates. Теме, XLII (1), 1-15.    UDK 376:316.64-051       DOI 10.22190/TEME1801001D     Print ISSN: 0353-7919;    Online ISSN: 1820-7804;  COBISS.SR-ID 559631     

     

    Novković Cvetković, B., Stanojević, D. (2018). Integrating digital technologies into teaching process. Теме, XLII (4), 1219-1233.          UDK 371.14:004;    371.12:37.02        DOI 10.22190/TEME1804219N         Print ISSN: 0353-7919;   Online ISSN: 1820-7804;  COBISS.SR-ID 559631  

     

    Станојевић, Д., Јовановић, А. (2018). Ставови наставника према примени индивидуализације у описном оцењивању ученика. Иновације у настави, XXXI (4), 74-88.    UDC 371.212.7;  371.26/.27         

    doi: 10.5937/inovacije1804074S

     ISSN: 0352-2334    е ISSN: 2335-0806      

          

    Novković Cvetković, B., Stanojević, D., Milanović, A. (2020). Application of computers in teaching and learning from the teachers point of view. Teme, XLIV (4), 1231-1244.

    UDK 371.3:004    DOI https://doi.org/10.22190/TEME190116074N

     

    Trifunović, V., Zdravković, D.,Stanojević, D. (2021). The education of future teachers and the problem of the formation of a cultural identity. Teme, XLV (1), 001-017.

    https://doi.org/10.22190/TEME180601001T

  • Radovi na naučnim skupovima međunarodnog značaja:

    Cenić, S., Stanojević, D. (2004). Potrebe i perspektive primene računara u osnovnoškolskoj nastavi. U: Blažič, M. (ured.): Mediji v izobraževanju (74-82). Novo Mesto: Visokošolsko središče. ISBN 961-90952-5-1, COBISS-ID 215694080.

     

    Stanojević, D., Zlatković, B., Stojanović, S. (2008). Motivacija za školsko postignuće u kontekstu kooperativnih nastavnih situacija učenja učenika. U: Cindrć, M. et al. (ured.): Pedagogija i društvo znanja (Vol 2; 379-387). Zagreb: Učiteljski fakultet u Zagrebu. ISBN 978-953-7210-12-0.

     

    Stanojević, D., Janjić, M., Zdravković D. (2009). Teacher Training faculty in Vranje the University of Nis in the light of European educational motion in Balkans. In: Asutay, H. Et al. (edit.): Education in the Balkans today (Vol.1; 117-122). Edirne: Trakya Universitesi; Balkan Congress Center.

     

    Zdravković, D., Stanojević, D. (2009).  Social and Pedagogical Challenges of Multiculturalism: From Cultural Identity towards Cultural Pluralism. In: Multiculturalism in education, 45-48. Isparta: Trakya Universitesi & Suleyman Demirel  Universitesi.

     

    Zlatković B., Stojanović S., Stanojević D. (2010). Procena pedagoške efikasnosti nastavnika u obrazovanju budućih učitelja. U: Jovanović, V. (ured.): Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika – od selekcije do prakse. (Vol. 2; 263-276 ).  Jagodina: Pedagoški fakultet Univerziteta u Kragujevcu. ISBN 978-86-7604-080-3, COBISS SR-ID 176387852. Organizator konferencije: Pedagoški fakultet Univerziteta u Kragujevcu. Naziv konferencije: Unapređenje obrazovanja učitelja i nastavnika – od selekcije do prakse. Zemlja, mesto, vreme: Srbija, Jagodina, 19-20. maj 2009.

     

    Stanojević, D., Zdravković, D. (2010). Kulturne promene i obrazovanje u razvijanju vrednosti mladih. U: Branković, D. (ured.): Kultura i obrazovanje – determinante društvenog progresa (dostignuća, dometi, perspektive) (427-450). Banjaluka: Filozofski fakultet Univerziteta u Banjaluci. ISBN 978-99955-59-22-9, COBISS.BH-ID 2402328. Organizator konferencije: Filozofski fakultet Univerziteta u Banja Luci. Naziv konferencije: Kultura i obrazovanje – determinante društvenog progresa (dostignuća, dometi, perspektive). Zemlja, mesto, vreme: Bosna i Hercegovina, Banja Luka, 03-04. decembar 2010.

     

    Stanojević, D., Zdravković, D. (2010). Mogućnost uvođenja kulture mira u savremeni sistem nacionalnog vaspitanja i globalnog obrazovanja. U: Denić Mihailović, S. (ured.): Mogućnost nacionalnog vaspitanja u vreme globalizacije (226-245). Vranje: Učiteljski fakultet u Vranju Univerziteta u Nišu. ISBN 978-86-82695-71-4, COBISS SR-ID 176593932. Organizator konferencije: Učiteljski fakultet u Vranju, Centar za naučno-istraživački rad. Naziv konferencije: Mogućnost nacionalnog vaspitanja u vreme globalizacije. Zemlja, mesto, vreme: Srbija, Vranje, 8. april 2010.

     

    Стојановић, С., Станојевић, Д.  (2011). Оспособљеност учитеља за васпитно моделовање наставе. У: Денић Михаиловић, С. (уред.): Учитељ у балканским културама, 343-353. Врање: Учитељски факултет у Врању. ISBN 978-86-82695-82-0, COBISS. SR-ID 186201100. Организатор конференције: Учитељски факултет у Врању, Центар за научно-истраживачки рад. Назив конференције: Учитељ у балканским културама. Земља, место, време: Србија, Врање, 4. децембар 2010.

     

    Zdravković, D., Stanojević, D. (2011). Mogućnost humanog kapitala u obezbeđivanju konkurentnosti srpskog obrazovanja u procesu globalizacije. U: Starc, J. (ured.): Človeški kapital kot vir uspeha v procesu globalizacije, 524-538. Novo Mesto: Visokošolsko središče. ISBN 978-961-6770-13-2, COBISS. SR-ID 256118784. Organizator konferencije: Fakulteta za poslovne in upravne vede Novo Mesto. Naziv konferencije: Človeški kapital kot vir uspeha v procesu globalizacije. Zemlja, mesto, vreme: Slovenija, Novo Mesto, 24-25. mart 2011.

     

    Станојевић, Д. (2012). Мотивациони потенцијал кооперативног учења у разредној настави. У: Журба, М.А. (ред.): Актуальнi питання, проблеми та перспективи розвитку гуманітаристики у сучасному інформаційному просторі: національний та інтернаціональний аспекти, II, 182-189. Рубіжне-Луганськ: Східноукраїнський національний університет.  ББК 60Я45. Организатор конференције: Східноукраїнський національний університет. Назив конференције: Актуальнi питання, проблеми та перспективи розвитку гуманітаристики у сучасному інформаційному просторі: національний та інтернаціональний аспекти. Земља, место, време: Украјина, Луганськ,  30-31. април 2012.

     

    Stanojević, D. (2012). From school what it is now, to school what it should be. In: Велчева, К. et al. (edit.): Иновации и интерактивни технологии в образованието, 124-130. СофиЯ: СНЦ “Етнотолеранс“. ISBN 978-954-2936-04-6. Организатор конференције: СНЦ „Етнотолеранс“, Сдружение „Професионален форум за образованието“. Назив конференције: Иновации и интерактивни технологии в образованието. Земља, место, време: Бугарска, Софија, 20. април 2012.

     

    Станојевић, Д., Јањић, М. (2013). Кључне методичке компетенције свршених студената србистике. У: Димитријевић, Б. (уред.): Од науке до наставе, 2 (140-154). Ниш: Филозофски факултет. ISBN 978-86-7379-299-6, COBISS.SR-ID 202679052. Организатор конференције: Филозофски факултет Универзитета у Нишу. Назив конференције: Од науке до наставе, 2. Земља, место, време: Србија, Ниш, 16-17. новембар 2012.

     

    Митић, Љ., Станојевић, Д. (2014). Допринос глобализације функцији заштите непосредне животне средине. У: Милисављевић, В. (уред.): Наука и глобализација, 8, (3), 413-427). Пале: Филозофски факултет Универзитета у Источном Сарајеву. ISBN 978-99938-47-61-8; COBISS.RS-ID  4281880      

     

    Блажич, М., Станојевић, Д. (2014). Кључне професионалне компетенције као полазиште и исходиште савремених концепција образовања учитеља. У: Михаиловић Денић, С. (уред.): Савремене тенденције у наставним и ваннаставним активностима на учитељским (педагошким) факултетима, 122-141. Врање: Учитељски факултет у Врању.  ISBN 978-86-6301-011-6;  COBISS.SR-ID 207648268   

      

    Stanojević, D., Zdravković, D. (2014). Reforma učiteljskog obrazovanja kao refleksija globalizacijskih tokova u ostvarivanju kvalitetnog obrazovanja. U: Starc, J. (ured.): Globalisation challenges and the social-economic environment of the EU (285-299). Novo Mesto: Visokošolsko središče.            ISBN 978-961-6309-39-4, COBISS.SI-ID 270010880.     

     

    Станојевић, Д.  (2014). Скривени курикулум – од потенцијалне бриге до чиниоца васпитања за мир. У: Димитријевић, Б. (уред.): Образовање и балканска друштва на путу културе мира и евроинтеграција, 159 - 175. Ниш: Филозофски факултет.     ISBN 978-86-7379-358-0;   COBISS.SR-ID 212195596       

     

    Станојевић, Д., Митић, Љ. (2015). Кооперативно учење – пут до самоактуализације ученика као основе и циља васпитања. У: Вујевић, В. (уред.): Наука и слобода, 9, 2/2, 791-811, Пале: Филозофски факултет.       ISBN 978-99938-47-68-7;  COBISS.RS-ID 5017112

     

    Stanojević, D. (2016). Kooperativnim učenjem do multikulturalnog koncepta u obrazovanju. U: Starc. J. (ured.): Globalisation challenges and the social-economic environment of the EU, 494-505. Novo Mesto: Fakulteta za poslovne in upravne vede.      ISBN 978-961-6770-35-4        

    Станојевић, Д., Стојановић, С. (2016). Национално васпитање у светлу евроинтеграцијских друштвених кретања. У: Мастиловић, Д. (уред.): Наука и евроинтеграције, 10, (1), 511-528, Пале: Филозофски факултет Универзитета у Источном Сарајеву. ISBN 978-99938-47-77-9; COBISS.RS-ID-5842712;   DOI 10.7251/ZRNETOM11510511S      

    Станојевић, Д., Митић, Љ. (2016). Уџбеник природе и друштва у функцији оспособљавања ученика за самосталан рад. У: Пешикан, А. (уред.): Настава и учење – уџбеник  у функцији наставе и учења, 273-288. Ужице: Учитељски факултет.              ISBN 978-86-6191-039-5;   COBISS.SR-ID 226793996       

  • Radovi na domaćim naučnim skupovima:

    Стојановић, С., Станојевић, Д. (2005). Организациона и програмска структура учитељских факултета у односу на реформисану основну школу. У:  Влаховић, Б. и др. (уред.): Савремени токови у образовању наставника (367-376). Врање: Учитељски факултет у Врању. ISBN 86-82695-21-9, COBISS.SR-ID 125756428.

     

    Станојевић, Д. (2010). Наставне стратегије у раду на књижевним текстовима у функцији дечјег стваралачког изражавања. У: Денић, С. (уред.): Савремени тренутак књижевности за децу у настави и науци (410-429). Врање: Учитељски факултет у Врању, Центар за научно-истраживачки рад.  ISBN 978-86-82695-78-3,  COBISS.SR-ID 176368140. Организатор конференције: Учитељски факултет у Врању, Центар за научно-истраживачки рад. Назив конференције: Савремени тренутак књижевности за децу у настави и науци. Земља, место, време: Србија, Врање, 8. мај 2009.

     

    Станојевић, Д., Здравковић, Д. (2011). Наставне стратегије у функцији хуманизације односа у школи. У: Пејчић, Ј. (уред.):  Васпитање за хумане односе – проблеми и перспективе, 452-466. Ниш: Департман за педагогију Филозофског факултета Универзитета у Нишу. ISBN 978-86-7379-233-0,  COBISS. SR-ID 188518412. Организатор конференције: Департман за педагогију Филозофског факултета Универзитета у Нишу. Назив конференције: Васпитање за хумане односе – проблеми и перспективе. Земља, место, време: Србија, Ниш, 17-18. септембар 2010.

     

    Здравковић, Д., Станојевић, Д., Богдановић, М. (2011). Могућности школе у природи у превенцији насиља у школама. У: Денић Михаиловић, С. (уред.): Школа у природи као фактор социјализације и могућности сузбијања насиља, 120-133. Врање: Учитељски факултет у Врању. ISBN 978-86-82695-81-3, COBISS. SR-ID 185612300. Организатор конференције: Учитељски факултет у Врању, Центар за научно-истраживачки рад. Назив конференције: Школа у природи као фактор социјализације и могућности сузбијања насиља. Земља, место, време: Србија, Врање, 4. децембар 2009.

     

    Станојевић, Д.  (2012). Интерпретативне стратегије у раду на књижевним текстовима као оквир васпитно-образовног деловања васпитача. У: Денић, С. (уред.): Књижевност за децу и њена улога у васпитању и образовању деце предшколског  узраста, 229-244. Врање: Учитељски факултет у Врању.  ISBN 978-86-82695-92-9, COBISS. SR-ID 193002508. Организатор конференције: Учитељски факултет у Врању, Центар за научно-истраживачки рад. Назив конференције: Књижевност за децу и њена улога у васпитању и образовању деце предшколског  узраста. Земља, место, време: Србија, Врање, 18. новембар 2011.

     

    Станојевић, Д., Станковић, З. (2018). Учитељ у процесу реализације наставних стратегија за подстицање образовне и социјалне инклузије. У: Здравковић, Д. (уред.): Место и улога учитеља у савременом друштву (2), 187-205. Врање: Педагошки факултет.      ISBN 978-86-6301-026-0;    COBISS.SR-ID 271582476       

Poslednji put izmenjeno sreda, 12 maj 2021 22:31