Naučne publikacije akademskog osoblja
Datum kreiranja: 22.01.2014.

Blagica Zlatković

Dodatne informacije

  • Lični podaci

  • Datum rođenja: 20.09.1961.
  • Mesto rođenja: Roždace
  • Obrazovanje

  • Fakultet: Filozofski fakultet
  • Odsek / Grupa / Smer: Psihologija
  • Godina diplomiranja: 1985.
  • Spisak publikacija

  • Monografije i poglavlja u monografijama:
    • Petrović, D., Letrwyler, B.,  Zlatković, B., Mantel, C., Dimitrijević, B. (2013).  Teachers Intercultuaral Sensitivity – An Approach for Teacner Education, Institute for Internacional Cooperation in Education, Univesity of Teacher Education Zug (Switzerland); Institute of Psychology, Faculty of Philosofy, University of Beograde; Faculty of Teacner Education Vranje, Univesity of Niš, ISBN 978-86-916957-0-5.
    • Zlatković, B. (2011). Razvijanje kompetencija učitelja za individualizovani pristup u radu sa učenicima u procesu inicijalnog obrazovanja, Nastava i učenje-stanje i problemi, Užice, Učiteljski fakultet, ISBN 978-86-80659-92-1, UDK 371.13, str. 255-264.
    • Златковић, Б. (2007): Селф-концепт и успех у студирању (монографија), Врање, Учитељски факултет у Врању, IBSN 978-86-82695-44-8, COBISS.SR-ID 143750668; UDK 159. 923.2.07-057.875; 371.26:[378.6:37.

  • Radovi u časopisima sa IMPACT faktorom:

     

    • Zlatković, B. (2010). Konstantnost in variabilnost prediktorjev (napovedovalcev) uspeha, Didactica Slovenica-pedagoška obzorja, 3-4, Ljubljana, Pedagoška obzorja Novo mesto, Pedagoška fakulteta Ljubljana, Visokoškolsko središče Novo mesto, str. 36-46, UDK 311.17:37.042; UDK 371/372, ISSN 0353-1392
    • Bjekic, D., Zlatic, L., Zlatkovic, B., Stojiljkovic, S. (2008). Interaction Involvement of University Students of Prosocial Profession, International Journal of Psychology, 43(3/4), 306, IUPsyS – International Union of Psychological Science, ISSN 0020-7594, Online ISSN 1464-066X, http://www.tandf.co.uk/journals/pp/00207594.html

  • Radovi u ostalim časopisima:

    • Златковић, Б. (2013). Заступљеност наставних предмета из области психологије на учитељским/педагошким факултетима у Србији, Теме – часопис за друштвене науке, Ниш, ISBN 0353-7919, UDK 1+3, стр. 631-645. 
    • Милиојевић, М., Златковић, Б. (2013). Преглед најутицајнијих модела гласачког понашања, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, стр. 181-191.
    • Златковић, Б. (2012). Инклузивно образовање у Србији, Педагогически алманах, XX, 2/2012, Педагогически алманах, Универзитетско издавателство „Сб. Св. Кирил и Методий“, Велико Тьрново, Быгария, ISBN 1310-358X, str. 255-263.

     

     

    • Zlatković  B. & Mišić, D. (2012).  Teachers´ education for more flexible approach to character analysis in literary creations, Procedia- Social and Behavioral Sciences (ELSEVIER), Vol. 45, 486-492, doi: 10.1016/DS1877-0428(12)02884-4, ISSN: 1877/0428.  

    http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/45

     

    • Златковић, Б. (2012). Модел самовредновања наставе, Актуалъні питання, проблеми та перспективи развитку гуманітаристики у часному інформациійному просторі: нациналъний та интернаціоналъий аспекти, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, Украина, Частина II, ББК 60Я43, 3(045), стр. 161-168

     

    • Милојевић, М. и Златковић, Б. (2012). Мотивација постигнућа, развој и савремена теоријска одређења,  Годишњак Учитељског факултета у Врању (трећа година), 37.025:159.953.5ISSN 1820-3396, COBISS.SR – ID 174488844, str. 207-220.

     

    • Zlatković B. i Petrović, D. (2011) Inicijalno obrazovanje učitelja u Srbiji: analiza kompatibilnosti planova i programa učiteljskih fakulteta, Nastava i vaspitanje,  60 (4), UDK - 378.6:37(497.11)“2008“; 371.14, ID 188109324, ISSN: 0547-3330, COBISS: SR-ID 6026754, . str.651-663 (M 24)
    • Златковић, Б. (2011): Мултикултурализам у савременој школи, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, стр. 167-176.

     

    • Златковић, Б. (2010): Самоопажање студената у два временски удаљена мерења и предикција успеха у студирању, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, стр. 167-176.
    • Petrovic, D., Zlatkovic, B. (2009). Intercultural sensitivity of future primary school teachers, in Comparative Education, Teacher Training, Education Policy, social inclusion and Child psychology, volume 7, Bulgarian Comparative Education Society, ISBN 978-954-9842-14-2, str. 121-128.
    • Златковић, Б. (2009). Развој појма о себи и његово обликовање у васпитно-образовном раду, Методичка пракса (Часопис за наставу и учење), бр. 4, година IX, Београд, Учитељски факултет Врање, »Школска књига« ДОО, Београд, UDK: 37.032, ZUISSN 0354-9801,  стр. 1-12.
    • Златковић, Б. (2009). Самоопажање студента у два временски удаљена мерења и предикција успеха у студирању, Годишњак Учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 035-5997; ISSN 1820-3396, COBISS:SR-ID 174488844, стр. 167-176.
    • Златковић, Б. (2009). Примена активног учења у образовању психолога, Примењена психологија – Образовање и развој, ISBN 978-86-7379-187-6; COBISS:SR-ID172037388, UDK 378.6:159.9]:378.147.6, стр. 87-99.
    • Златковић, Б. (2008): Самовредновање наставе преко релевантних активности ученика и постављених васпитно-образовних циљева, Врање,  Зборник радова Учитељског факултета , књига XII-XIII (ISSN0354-5997), COBISS.SR-ID 155301127, стр. 91-100.
    • Златковић, Б. (2007): Социометријски статус ученика ромске етничке групе, Иновације у настави (часопис за савремену наставу), VII. 20, Београд, Учитељски факултет, (ISSN0352-2334), COBISS. SR-ID 4289026, UDK 316.344.7::376.1-054.57 стр. 70-78.
    • Златковић, Б. (2006): Особине личности студената учитељског факултета и студената психологије, Ниш, Годишњак за психологију, vol.4. No 4-5 (ISSN 1451-5407), УДК 159.923.3-057.87, стр. 159-170.
    • Златковић, Б. (2004): Негативно самоопажање и образовна постигнућа, Врање, Зборник радова Учитељског факултета , књига XI (ISSN0354-5997), COBISS.SR-ID 155301127, стр. 75-83.
    • Златковић, Б. (2003): Селф- концепт и образовно постигнуће, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига X (ISSN0354-5997), COBISS.SR-ID 155301127,стр. 199-208.
    • Златковић, Б. (2002): Кибернетички модел димензија личности у дискриминативној анализи студената учитељског факултета и студената психологије, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига IX (ISBN 86-82695-06-5), 97-109.
    • Златковић, Б. (2001): Социјални статус ромске деце у одељењском колективу, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига VIII (ISSN0354-5997), 169-182.
    • Нешић, В., Златковић, Б. (2000): Од осећаја равнотеже и звука до естетске осетљивости, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига VII (ISSN0354-5997), стр. 25-41.
    • Златковић, Б. (2000): Сагласност особина личности будућих учитеља са савременим васпитно-образовним процесом, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига VII (ISSN0354-5997), стр. 123-135.
    • Златковић, Б.(1998): Социјални идентитет студената учитељског факултета и студената психологије, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига V (ISSN0354-5997), стр. 47-62.
    • Златковић, Б.(1997): Мотиви за избор учитељске професије, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига IV (ISSN0354-5997), стр. 109-114
    • Златковић, Б.( 1996 ): Професионална активност младог учитеља, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига III (ISSN0354-5997), стр. 193-200

  • Radovi na naučnim skupovima međunarodnog značaja:

    ·      Lewtwyiler, B., Mantel, C., Zlatković, B., Petrović, D.,  Dimitrijević, B., (2013). Teachers‘ Beliefs about Intercultural Education: A Conceptual Approach and Empirical Findings, ECER 2013, Creativity and Innovation in Educational Research, Istanbul. www.eera-ecer.de/ecer2013/

    ·      Petrović, D.,  Lewtwyiler, B., Mantel, C., Dimitrijević, B., Zlatković, B. (2013). Exploring how different teacher perspectives on cultural difference are translated into teaching practice, Intercultural Counselling and Education in the Glogal World, Verona, Italy, Abstract book, p. 92. www.eera-ecer.de/...2013/conference-intercultura...

    • Zlatković  B. & Mišić, D. (2012).  Education of teachers for comparative approach to the analysis of characters in novels for children and recognition of socialization modeslin literary textsin different pwriods of time,Design Learning on the 10th-11th of May 2012, Helsinki, The Abstract book of the theme groups, str. 34

    http://blogs.helsinki.fi/designlearning/files/2012/04/ABSTRACT-BOOK-2012-WWW.pdf

    • Zlatković, B. (2009): Multiculturalism as Educational Goal in Modern Education, Abstracts of the International symposum on „Multicultarlism in Education“, 10. June 2009, Isparta, TÜRKIYE, str. 4-5.
    • Zlatkovic, B. (2010): Principles and aims of humanistic education, Book of abstracts Fifth scientific congress: „Education for a human society“, Faculty of pedagogy „St. Kliment Ohridski“, Skopje.
    • Zlatković, B. (2011). Individualizovani pristup u radu sa decom – značajna kompetencija nastavnika za predškolsko vaspitanje i osnovno obrazovanje, Internacional scientific conference of the Balkan Association of Pedagogical and related Faculties „Initial training of preschool and elementary school theachers“ Ohrid.
    • Златковић, Б (2010): Настава књижевности за децу у функцији развоја социјалне интелигенције, Тематски зборник Савремени тренутак књижевности за децу у настави и науци, Учитељски факултет у Врању, COBISS.SR-ID 176368140, ISBN 987-86-82695-78-3, стр. 399-409.
    • Stanojević, D., Zlatković, B., Stojanović, S. (2008): Motivacija za školsko postignuće u kontekstu kooperativnih nastavnih situacija učenja učenika, Pedagogija i društvo znanja – Zbornik simpozijuma (Vol. 2), Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu, str. 379-387, ISBN 978-953-7210-12-0.

  • Radovi na domaćim naučnim skupovima:

    • Златковић, Б. (2012). Имплицитно разумевање доприноса књижевних текстова развоју дететета код васпитача, Тематски зборник Књижевност за децу и њена улога у васпитању и образовању деце предшколског узраста, Учиутељски факултет у Врању, ISBN 978-86-82695-92-9; COBISS.SR-ID 193002508, стр. 195-205.
    • Златковић, Б. (2012). Допринос школе позитивном самоопажању ученика, Тематски зборник радова Личност и образовно-васпитни рад, Ниш, Филозофски факултет, ISBN 978-86-7379-256-9, COBISS.SR-ID 193481228, UDK 159.923.2:371, стр. 62-72.
    • Златковић, Б., Трајковић, Ј. (2012). Самопоштовање и школски успех ученика основне школе, Тематски зборник радова Психички развој, ментално здравље и рад, Ниш, Филозофски факултет, ISBN 978-86-7379-258-3, COBISS.SR-ID 193638412, UDK 159. 923.2:371.26, стр. 76-87.
    • Zlatković, B. (2011). Obrasci afektivne vezanostiu „Nečistoj krvi“ Borisava Stankovića, Tematski zbornik Nečista krv Borisava Stankovića, sto godina posle (1919-2010), Vranje, Učiteljski fakultet u Vranju, COBISS.SR-ID 184392460, ISBN 978-86-82695-80-6, str. 327-341.
    • Zlatković, B., Milojević, M, (2011). Obrazovanje učitelja usmereno na ishode učenja, Tematski zbornik Učitelj u balkanskim kulturama, Vranje, Učiteljski fakultet u Vranju, COBISS.SR-ID1862011000, ISBN 978-86-82695-82-0, str. 280-291.
    • Zlatković, B. (2011). Odnosi sa vršnjacima u „školi u prirodi“ kao faktor socijalizacije iz pozicije različitih teorijskih pristupa, Tematski zbornik Škola u prirodi kao faktor socijalizacije i mogućnost suzbijanja nasilja, Vranje, Učiteljski fakultet u Vranju, COBISS.SR-ID 185612300, ISBN 978-86-82695-81-3, str. 91-98.
    • Златковић, Б. (2011). Анксиозност и школски успех ученика основне школе, Књига резимеа са међународног научног скупа „Савремени трендови у психологији“, Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду,  ISBN 978-86-6065-080-3, CIP –159. 9 (048. 3), COBISS. SR – ID: 266710023, стр. 110-112.
    • Златковић, Б., Стојменовић, М. (2011): Ставови наставника предметне и разредне наставе према интеграцији деце са тешкоћама, Књига резимеа са 59. Научно-стручног скупа – Идентитет и друштвене промене– Сабор психолога Србије 2011., Соко бања, Друштво психолога Србије, ISBN 978-86-83797-85-1, COBISS.SR-ID 183870988, CIP 159.9(048), стр. 99-100.
    • Златковић, Б., Петровић, Д. (2011). Компатибилност планова и програма учителјских факултета у Србији, Књига резимеа са Међународног научног скупа „Школа као чинилац развоја националног и културног идентитета и проевропских вредности: образовање и васпитање-традиција и савременост, ISBN 978-86-7604-096-4, стр. 98-99. 
    • Златковић, Б., Милојевић, М. (2010). Представе о половима у основношколским уџбеницима-принципи равноправности или очување традиционалног културног обрасца, Могућност националног васпитања у време глобализације (тематски зборник), Врање, Учитељски факултет у Врању, CIP 37:316.324.8; ISBN 978-86-82695-71-4; COBISS:SR-ID 176593932; стр. 173-182.
    • Milojević, M., Zlatković, B. (2010). Neke psihometrijske karakteristike skale emocionalne empatije, Knjiga rezimea XVI naučnog skupa Empirijska istraživanja u psihologiji, Beograd, Filozofski fakultet, ISBN 978-86-86563-29-3, CIP 159.9.072(048.3), str. 123-124.
    •  Златковић, Б., Стојановић, С., Станојевић, Д. (2010). Процена педагошке ефикасности наставника у образовању будућих учитеља, Унапређивање образовања учитеља и наставника-од селекције до праксе,  (vol. 2), Педагошки факултет у Јагодини, ISBN 978-86-7604-080-3, COBISS.SR-ID 176387852, UDK 371.136, str. 236 – 276.  

    ·         Zlatković, B., Bjekić, D., Zlatić, L. (2009). Self koncept aktivnih i budućih učitelja, Banjalučki novembarski susreti „Naučna i duhovna utemeljenost društvenih reformi“, Banjaluka, Univerzitet u Banjaluci, Knjiga rezimea, str. 56-57.

    • Petrović, D., Zlatković, B. (2009): Etnocentrizam budućih nastavnika razredne nastave, Knjiga rezimea sa naučno-stručnog skupa Savremeni trendovi u psihologiji, Novi Sad, Filozofski fakultet, str. 117-118, ISBN 978-86-6065-025-4; COBISS.SR-ID243119623, str. 117-118.
    • Zlatković, B., Petrović, D. (2009): Izraženost socijalne distance kod studenata učiteljskog fakulteta, Knjiga rezimea sa naučno-stručnog skupa Savremeni trendovi u psihologiji, Novi Sad, Filozofski fakultet, str. 115-117, ISBN 978-86-6065-025-4; COBISS.SR-ID243119623, str. 115.
    • Petrović, D; Zlatković, B. (2009): Kulturna inteligencija studenata učiteljskog fakulteta, Knjiga rezimea sa 57. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije (ISBN 978-86-83797-70-7), COBISS.SR-ID 167350796, str. 126-127.
    • Златковић, Б. (2008): Предиктори успеха у студирању студената учитељског факултета у различитим наставним областима, Зборник радова »Личност, професија и образовање«, Ниш, Филозофски факултет, ISBN 978-86-7379-169-2, UDK 37.015.3-057.875,  стр. 183-200.
    • Златковић, Б. (2007): Социјални портрет будућих учитеља, Ниш, Примењена психологија (Школа и професија) - зборник радова (ISBN 978-86-7379-138-8), COBISS.SR-ID 143222028, стр. 141-157.
    • Zlatković, B. (2007): Prediktori uspeha u studiranju studenata učiteljskog fakulteta po godinama studija, Knjiga rezimea sa 55. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije (ISBN 978-86-83797-57-8), COBISS.SR-ID 140360716, str. 119-120.
    • Zlatković, B. (2005): Prediktori uspeha u studiranju studenata učiteljskog fakulteta, Knjiga rezimea sa 53. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije, str. 89-90.
    • Златковић, Б. (2006): Селф-концепт студената учитељског факултета и студената психологије, Ниш,  Примењена психологија - зборник радова (ISBN 86-7379-106-5), COBISS.SR-ID 131919884, стр. 299-308.

    ·         Zlatković, B., (2000): Inventar ličnosti NEO-PI-R u diskriminativnoj analizi studenata učiteljskog fakulteta i studenata psihologije, Knjiga rezimea sa VI naučnog skupa "Empirijska istraživanja u psihologiji", Beograd, Institut za psihologiju, Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju, str. 32-33.

    ·         Zlatković, B., (1999): Konativne osobine studenata učiteljskog fakulteta i studenata psihologije, Knjiga rezimea sa 47. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije, str. 90-91.

     

Poslednji put izmenjeno sreda, 22 januar 2014 10:28